poniedziałek, 25 lipca 2016

Półfinałowe podsumowanie Dream Life Project + 5 sposobów na spełnianie marzeń

Czas sprawdzić, jak idą postępy w Dream Life Project. Przecież to już 25 lipca, czyli 5 miesięcy do końca projektu! Jak idzie mi spełnianie marzeń w tym roku?

Testując przy okazji swoje zdolności w tworzeniu map myśli, wyrysowałam wszystko, jak leci. Niestety w trakcie trwania projektu, zdecydowałam się na rezygnację z pięciu marzeń: zdawania prawa jazdy kat. A, uczestnictwa w zlocie motocyklowym oraz ćwierć maratonie, odpadł Oktoberfest oraz wypad pod namioty do Szwecji. Dlaczego tak a nie inaczej?
Przede wszystkim:

Marzenia mają dawać mi radość, 

więc nie będę spełniała ich za wszelką cenę, 

tylko po to, aby coś komuś udowodnić

Inną, smutniejszą według mnie, kwestią jest to, że dotychczas spełniłam tylko dwa marzenia z tegorocznej listy. O ironio, spełniłam marzenie, które wydawało mi się najmniej prawdopodobne, czyli podróż autostopem (ale o tym w osobnym poście)! Co się stało? Nie jest to kwestia braku czasu, tylko pogubieniem się wśród swoich priorytetów. Pojedyncze, krótkoterminowe cele przysłoniły mi radość i możliwość spełniania marzeń. Nie byłam w stanie powiedzieć NIE nadmiernym ambicjom, nawet wtedy, kiedy rozmijały się z tym, czego tak naprawdę w głębi serca pragnę.
Czas brać się do roboty i spełniać marzenia! 

Czas przejść do konkretów, 

czyli 5 sposobów na spełnianie marzeń

Pierwsza sprawa:

Marzenia się nie spełniają [same], marzenia się spełnia

Ciężką pracą, niebezpiecznymi przygodami, spontanicznymi i tymi bardziej przemyślanymi decyzjami. Marzenia SIĘ spełnia. Mogę to zrobić ja i możesz to zrobić Ty! Wystarczy chcieć i szukać okazji.(O mówieniu tak możliwościom przeczytasz tutaj:http://bit.ly/2a2G6NG)
1. Zastanów się, co tak naprawdę Ci w duszy gra!
Jeżeli Twoje marzenia opierają się na tym, czego w jakiś sposób oczekują od Ciebie inni, to marne szanse na motywację i gorącą radość z osiągniętego celu (popraw mnie, jeżeli się mylę).
Zadaj sobie pytanie: Dlaczego chcę spełnić to marzenie? i drąż tak długo, aż poczujesz, że odpowiedź pochodzi z wnętrza Ciebie. Że jest prawdziwa i obdarta z fałszu czy akceptowalnych społecznie wymówek (np. to rozwijające - Och! Jakże modny powód!)
Zastanów się, gdyby został Ci miesiąc życia, czy to chciałbyś/łabyś robić? Dobrze przemyślane marzenia mogą być nawet sposobem na życie!
2. Małe kroki - wielkie efekty
Pomału, po kolei, daj sobie czas na rozpęd i poznanie nowej sytuacji. Nie pędź, bo się spalisz, wypalisz i przepalisz. Pozwól płynąć światu w swoim tempie, a Ty zatrzymaj się, zastanów, bądź!
Jeden mały krok ku spełnieniu marzeń jest ważniejszy niż sto kroków jednego dnia, po których jesteś tak zmęczony/czona, że nie chcesz już tego marzenia i tego całego zamieszania. 
Jeżeli nawet nie masz czasu, gonią Cię terminy, to poświęć przynajmniej 15 minut dziennie na swoje marzenia. Nawet się nie obejrzysz, a one będą stawały się rzeczywistością. I to Ty będziesz sprawcą ich spełniania!
3. Bądź gotowy/owa na spontaniczne decyzje!
Rozwinę ten temat w jednym z następnych postów. Teraz chcę tylko przekazać Ci sedno tej myśli: Czasami marzenie jest na wyciągnięcie ręki, dzieli Cię od jego spełnienia tylko decyzja. Twoja decyzja!
4. Myśl!
Pamiętaj, aby Twoje marzenia nie krzywdziły innych ludzi ani Ciebie samego. Weryfikuj bezpieczeństwo w kraju, do którego się wybierasz, nie prowokuj niebezpiecznych sytuacji! Skakanie na jednej nodze nad przepaścią nie jest zbyt rozsądnym pomysłem. 
5. Aktualizuj swoją listę marzeń!
Bo kto powiedział, że musi być jedna i niezmienna? Żyjesz, poznajesz nowych ludzi, czytasz, oglądasz, rozmawiasz - po prostu się rozwijasz i zmieniasz! Dlaczego więc Twoje marzenia miałyby pozostać niezmienne?
A na dowód tego, że nie rzucam słów na wiatr, przeczytaj, co dalej mam w projektowych planach!

Moja przyszła droga

Pomimo minionych siedmiu miesięcy projektu, zastąpiłam marzenia, z których zrezygnowałam, innymi:
1. WŁASNA FIRMA (nieoficjalnie powiem, że ruszam we wrześniu :) )
2. STWORZENIE GRUPY ROZWOJOWEJ NA FB (już możesz czuć się zaproszony/na :) )
3. USZYCIE (własnoręczne) SUKIENKI W STYLU WARMIŃSKIM
4. ORGANIZACJA KAW KREATOREK W OLSZTYNIE
5.DO KOŃCA ROKU UZYSKAĆ WYTYPOWANĄ PRZEZE MNIE LICZBĘ WYŚWIETLEŃ BLOGA

A Tobie jak idzie spełnianie marzeń? Nie potrzeba do tego projektu czy Nowego Roku, a nawet poniedziałku! Wystarczy, że pragniesz tego z całego serca. Nie ma za dużych marzeń, nie bój się więc sięgać po więcej niż ktokolwiek próbował!
Będzie mi bardzo miło,  jeżeli podzielisz się swoimi wrażeniami w komentarzu poniżej:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz