poniedziałek, 21 grudnia 2015

Jak składać życzenia świąteczne?

Znowu Wam się do czegoś przyznam: nie potrafię składać życzeń świątecznych tak twarzą w twarz. Z pisaniem nie mam problemu, ponieważ mam czas na zastanowienie się i dobór odpowiednich słów. Łatwiej mi uzyskać stan flow i podarować komuś słowa z głębi serca.



Inaczej rzecz się ma, gdy np. podczas spotkań wigilijnych organizacji, do których należę, mam podejść do każdego i ułożyć życzenia specjalnie dla tej osoby. Dlatego nie lubię takich sytuacji (mam nadzieję, że czytający mnie SFowicze się nie obrażą ;) ). Jak mimo wszystko zebrać się w sobie i stworzyć coś zgrabnego, podarować komuś dobre słowo?

Jednak to, że nie potrafię składać życzeń, nie oznacza wcale, że nie staram się tego nauczyć. I czerpać inspirację od ludzi, którzy raczą mnie prawdziwymi wyciskaczami łez!


#1 Znamy się?


Jeżeli nie znam za bardzo osoby, do której podchodzę z opłatkiem, ciężko jest silić się na spersonalizowane życzenia. Warto przygotować sobie na taką okazję coś, co będzie pasowało do każdego. Spełnienia marzeń, udanego sylwestra, aby ten kolejny rok był jeszcze lepszy niż poprzedni. Standard? Niestety, pomimo że studiuję psychologię, nie potrafię czytać ludziom w myślach i moja kreatywność może naważyć większego piwa niż to wszystko jest warte.

Jeżeli znam osobę, do której podchodzę… (Patrz #2)

#2 Komplement jako prezent


Życzenia świąteczne są dobrą okazją do tego, aby powiedzieć coś miłego drugiej osobie. Przed planowanym spotkaniem wigilijnym warto zastanowić się nad tym, za co lubimy osoby, które spodziewamy się tam spotkać (chyba, że lubicie spontaniczne akcje). Życzę Ci, abyś pozostała tak ciepłą i kreatywną osobą, jaką jesteś teraz – byłam wzruszona, gdy usłyszałam coś takiego po raz pierwszy. Warto podarować drugiej osobie taki komplement!



#3 Personalizacja marzeń


Składając życzenia osobie, którą znamy, postarajmy się wspomnieć jej konkretne marzenie. Zamiast spełnienia marzeń możemy życzyć komuś, aby np. stworzył wymarzony biznes konsultingowy i doświadczył w tej branży wielu sukcesów. Brzmi mniej szablonowo, prawda?

#4 Wrzuć na luz!


Ktoś mi powiedział ostatnio: Spokojnie, to nie konkurs! Czasami narzucamy na siebie przymus złożenia życzeń stulecia. Co i komu chcemy w ten sposób udowodnić? Może wystarczy serdecznie uściskać osobę, której mamy złożyć życzenia, i tym ciepłym gestem pokazać, że naprawdę życzymy jej: Wszystkiego Najlepszego!



***
Tam, tada, dam! A teraz moje życzenia dla Was! Oczywiście pojawię się również w środę z cyklem KSIĄŻKA NAŚRODĘ, ale chciałabym złożyć Wam serdeczne życzenia świąteczne już dzisiaj. Na początku standardowo: pięknych i rodzinnych świąt, rozkoszowania się chwilami z najbliższymi i pysznym jedzeniem! Ponad to chcę Wam życzyć, aby przedświąteczna gorączka sprzątania, gotowania, zakupów nie przyćmiła Wam tego czasu! Samych inspirujących rozmów i uśmiechów! Ciepła i miłości w sercu, a także doświadczenia magii, czyli jedynej w swoim rodzaju świątecznej atmosfery! No i samych pięknych życzeń!


Aleksandra Radomska


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz