poniedziałek, 7 marca 2016

Jestem dumna, że jestem Polką

W sobotę po raz kolejny ktoś mi uświadomił, że my Polki, jesteśmy wyjątkowe, co zainspirowało mnie do modyfikacji wpisu z okazji Dnia Kobiet. Czy wiecie, że prawa obywatelskie otrzymałyśmy w 1918 roku jako jedne z pierwszych Europejek? I to ponad 50 lat przed Francuzkami! A mówi się, że to Francuzki są wyzwolone, eleganckie, piękne, niezależne „i w ogóle super”…

 Czas przyjrzeć się naszym narodowym wspaniałościom!


Polki, które mnie inspirują


#1 – Moja mama



Każda dziewczynka obiera swoją matkę za wzór. Jednak w procesie dojrzewania zauważamy, że mama to nie superbohaterka bez wad a normalny człowiek, który ma swoje jasne i ciemne strony. Wtedy zaczyna się okres buntu i ogromu kłótni. Często wiele dziewczyn na tym etapie odcina się od matek i nigdy ich relacje nie wracają do stanu harmonii.

Jednak gdy już się pogodziłam z tym, że mama ma też swoje wady, zauważyłam, że mimo wszystko moja mama jest dla mnie superbohaterką. Podziwiam jej chęć i zapał do ciągłej nauki (nie umiałabym wymienić jakie studia podyplomowe zrobiła – jest ich tak dużo, a w najbliższym roku akademickim planuje kolejne). Podziwiam również jej opanowanie i sposób radzenia sobie w trudnych sytuacjach – nie dość, że panuje nad wzburzonymi emocjami, to działa stanowczo i skutecznie.

No i jeszcze jedna supermoc: moja mama potrafi się malować podczas kierowania samochodu! I to nie tylko szminką, ale tuszem do rzęs! Mam prawo jazdy od sierpnia ubiegłego roku i, jak dla mnie, to jest coś niesamowitego ;)

#2 – Wiola

Wiolę poznałam, gdy pracowałam w olsztyńskiej filii Uniwersytetu Dzieci. Była koordynatorką kierunku Odkrywanie i Tematy. Jest osobą energiczną, uśmiechniętą, zabawną, wyluzowaną – jest taka, za jaką chciałabym by i  mnie postrzegano. Poza tym te jej przygody! Wiola była aktorką w teatrze w Grecji, gdzie wyjechała w przypływie entuzjazmu i nadarzającej się możliwości.

#3 – Maria Skłodowska – Curie

Tą panią chyba wszyscy znamy – wielka polska uczona, która jako jedyna kobieta otrzymała dwie Nagrody Nobla i to z dwóch różnych dziedzin: z chemii i z fizyki. Jako pierwsza kobieta uczęszczała  na i ukończyła Sorbonę.

Dlaczego Maria S-C mnie inspiruje?


Potrafiła zawalczyć o swoje marzenia, cele i ambicje z całym systemem społecznym, bo” jak to tak, żeby kobieta była naukowcem” – w jej czasach - nie do pomyślenia. Poza tym potrafiła połączyć niebywałą karierę naukową z życiem prywatnym – rodzinnym.





#4 – Beata Pawlikowska

Szalona podróżniczka - kobieta pełna pozytywnej energii, doświadczenia i mądrości życiowej. Inspiruje mnie ze względu na historię swojego życia, naturę buntowniczki i kreowanie swojej rzeczywistości. Podziwiam jej zdrowy tryb życia i egzotyczne podróże, na których ma szansę poznać życie w miejscach nie skażonych kulturą Zachodu - dzikich i naturalnych.


#5 - Joanna Malinowska - Parzydło

Pani Joasia to ten typ businesswoman, jaką chciałabym być - budująca swoją markę na profesjonalizmie, zaangażowaniu i autentyczności. Piękna, skromna, ale pewna siebie, profesjonalna, ambitna i silna kobieta, która kieruje się w życiu wartościami. Chciałabym, aby tak samo opisywali mnie przyszli partnerzy biznesowi.

Jestem dumna, że jestem Polką

Mam podwójne obywatelstwo: teoretycznie jestem Polką i Niemką. Jednak w praktyce moją jedyną ojczyzną jest Polska, a ja jestem z tego dumna. 

Polki są piękne - a przynajmniej tak twierdzi wiele osób. 

Polki są niezależne - jako jedne z pierwszych kobiet w Europie otrzymałyśmy prawa obywatelskie. 

Polki są odważne - walczą za ojczyznę, kiedy trzeba, podróżują samotnie po świecie, działają na rzecz innych. 

Polki są mądre

Polki są ambitne

Polki są opiekuńcze i kochające

Jestem dumna, że jestem Polką!



Drogie Panie, wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Kobiet!

Drodzy Panowie, pamiętajcie o swoich kobietach i ich jutrzejszym święcie!


PS -W przyszłym tygodniu wystartuje kategoria CHWILA W RELACJI, którą będzie współtworzył Kochany. Zapraszam Was serdecznie do obserwowania fanpage'a, aby być na bieżąco :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz